Projemizin iki amacı vardır: Birincisi, farklı kültürler, eğitim sistemleri, hedef gruplar ve öğrenme ortamlarındaki öğrencilerin duygularını eğitici robotik kullanarak araştırmak, ikincisi ise öğretmenlerin öğretim sürecinde öğrencilerinin duygularını nasıl yönettiklerini belirlemektir.
Projenin hedef grubu, ortak okulların öğrencileri (engelli, dezavantajlı, daha az özürlü, öğrenme güçlüğü çeken veya üstün yetenekli) ve bu okullardaki öğretmenlerden oluşmaktadır.
Proje sırasında aşağıdaki hedeflere ulaşılması beklenmektedir:
Öğrenim görevi sırasında kapsayıcı eğitim yaklaşımları (cinsiyet, din, dil, ırk, akademik başarı farkı, bedensel engel) ile bireysel ve grup halinde çalışan öğrencilerin duygularını keşfetmek
Duyguların öğrenme sürecindeki rolünü belirleyerek, öğrencilerin duygu farkındalığını artırmak, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek ve etkili öğrenme deneyimleri yaşamak.
21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesinde eğitici robotik ve duyguların rolünü incelemek (problem çözme, yaratıcılık, eleştirel düşünme, işbirlikçi çalışma)
Projede şu sonuçlara ulaşmayı umuyoruz:
Kapsayıcı eğitim yaklaşımları ile bireysel ve gruplar halinde çalışan öğrencilerin duygularını keşfetmek
Öğrenim sürecinde duyguların rolünü keşfederek, öğrencilerin duygu farkındalığını artırarak, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyerek ve etkili öğrenme deneyimleri yaşayarak
Farklı özelliklere sahip öğrencilerin sosyal uyumunu geliştirmek
21. yüzyıl becerilerini geliştirmek
Öğretmenlerin kendi duyguları ve öğrencilerin duyguları konusundaki farkındalığı
Teknoloji-duygu-öğrenme etkileşiminin öğrenme sürecindeki rolünü araştırarak öğrenme ortamlarını "organize etmek" için öğretim etkinlikleri geliştirmek