Erasmus KA229 Projemiz: There is Sea and Sea... There is an entire ocean to take care of

Erasmus KA229 Projemiz: There is Sea and Sea... There is an entire ocean to take care of

22.11.2020 1667

01-05-2021

ENGLISH

Erasmus+ KA229 OKULLAR ARASI DEĞİŞİM ORTAKLIĞI

"There is sea and sea ... There is an entire ocean to take care of"

 

 Ortak Kuruluşlar

PORTUGAL, Odivelas,  Agrupamento de Escolas Moinhos da Arroja (Başvuru Sahibi Kuruluş) www.aemoinhosarroja.pt

TURKEY, İzmir,  Arkas Bilim ve Sanat Merkezi    www.izmirbilsem.meb.k12.tr

ESTONIA, Tallinn,  Sakala Eragumnaasium Mittetulundusuhing    www.sakalaera.ee

ITALY, Nereto,  Istituto Compreensivo Statale Nereto Sant'Omero Torano Nuovo www.icneretosantomerotorano.edu.it

BULGARIA, Varna,  Angel Kanchev Third Secondary School    www.3ou-akanchev-vn.com

 

Google Earth: Tıklayınız

 

Facebook Address: Tıklayınız

 

Instagram Address: Tıklayınız 

 

 Projenin özeti

Bu proje, okyanusları koruyabilecek stratejik eylemleri operasyonel hale getirmeyi ve bu konuda rehberlik sağlamayı amaçlayan uluslararası hareketin bir parçasıdır. Birleşmiş Milletler Örgütü (BM), 2030 gündeminde gezegenin sürdürülebilir kalkınması için 17 hedef tanımladı. Bunlardan hedef 14 "Deniz yaşamını koruma"dır. Bu hedefin geliştirilmesi için UNESCO'nun çalışması, okyanus okuryazarlığını destekleyen 7 ilkenin tanımıyla da ilişkilendirilmiştir.

 

UNESCO'nun aşağıdaki ilkelerini işlevsel hale getirmek niyetindeyiz:

 

İlke 2. Okyanus ve deniz yaşamı Dünya dinamikleri üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir;

İlke 5. Okyanus muazzam bir yaşam ve ekosistem çeşitliliğini destekler;

İlke 6. Okyanus ve insanlık birbiriyle güçlü bir şekilde bağlantılıdır.

Okyanus okuryazarlığının öğretilmesi için, okullar müfredatla bağlantılı etkinlikler geliştirmeli ve bunları her ders alanının programa dair içeriğiyle uyumlu hale getirmelidir. Günümüz toplumunun zorluklarıyla başa çıkabilen eleştirel ve düşünceli öğrencilerin gelişimine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz.

Öncelikli konumuz şudur: "Yakınımızdaki sahillerde hangi çöpleri buluyoruz? Bu israfın deniz ekosistemleri ve insanlar üzerindeki sonuçları nelerdir? "

 

Özel hedefler şunlardır:

-Farklı öğretim döngülerindeki çeşitli disiplinlerin müfredatı ile bağlantılı olarak okyanusların korunması için sürdürülebilir eylemleri teşvik etmek;

-Çözümler sunarak okyanus okuryazarlığını geliştirmek;

-Okyanus okuryazarlığını STEAM ile birleştirmek;

-Toplanan materyalle ilgili gözlem / analiz / sınıflandırma / karşılaştırma / sonuçların oluşturulmasına devam etmek için ziyaret edilen sahillerde doğal ve doğal olmayan materyaller toplamak;

-Veri işlemeye devam ederek, saha gezilerinden toplanan unsurlara dayalı olarak laboratuvar faaliyetlerini kolaylaştırmak;

-Çöpü sanata dönüştürerek sanatsal faaliyetleri düzene koymak;

-Çevresel aktivizm eylemlerine katılmak;

-Okyanusların korunmasını teşvik etmek için yerel topluluk için farkındalık artırıcı eylemler geliştirmek;

-Diğer ifade biçimleriyle birleştirerek, müfredatın çapraz bir alanı olarak okuma üzerinde çalışmak;

-Destek malzemeleri üretmek;

-Öğretmenler için eğitim eylemleri oluşturan çalışmayı yaygınlaştırmak.

 

Her ortak okulun pedagojik ekipleri, farklı eğitim seviyelerinden ve farklı konulardan öğretmenleri bir araya getirdiği için, okyanus okuryazarlığını bütüncül bir şekilde ve farklı seviyelerde teşvik etmeyi amaçlayan bir dizi faaliyet yaratacaktır. Okyanusun üzerinde çalışılacak ilkeler, farklı bakış açılarından ifade edilecektir: çevresel, sivil, sanatsal, edebi, kültürel, biyolojik, kimyasal / fiziksel ve matematiksel.

 

Faaliyetlerimiz 5 büyük küme etrafında düzenlenmiştir:

-Saha gezileri olan ve olmayan deneysel faaliyetler;

-Çevresel aktivizm faaliyetleri ("Çevre Timleri");

 -Yenilikçi sanatsal faaliyetler (toplanan çöpten sanatsal nesneler);

-Farkındalık artırma faaliyetleri;

-Eğitim (iyi uygulamaları yaymak için öğretmen eğitimi).

 

Öğrencileri eyleme geçirmek için laboratuvar ve diğer deneyleri kullanarak saha çalışması yapmayı planlıyoruz. Bunlar, STEAM ve Proje Tabanlı Öğrenme metodolojisine dayanarak, öğrencilerin karşılaştırmalı bir analize izin veren veri ve materyalleri toplamasını sağlayacaktır.

 

Beklenen sonuçlar şunlardır:

-Müfredatın dikey ve bütünsel birleşmesini teşvik eden pedagojik ekiplerin oluşturulması;

-Eğitim faaliyetlerinin tasarımı ve geliştirilmesi;

-Bir kaynak tabanı dahil, gelecekte uygulanabilecek ortak bir programın geliştirilmesi;

-Farklı dijital araçlar kullanarak ve yan ürünler üreterek çok okur-yazarlığın teşvik edilmesi;

-Ortakların tüm dillerine çevrilmiş toplu bir e-kitabın oluşturulması;

-Çöpü sanata dönüştürmek için tüm ortak okullarda bir atölye çalışması gerçekleştirilmesi;

-Çevresel aktivizm faaliyetlerine katılım: bir deniz çöpü toplama ve bir yerel halkla bilinçlendirme kampanyası.

 

Okulun bu projeden uzun vadeli faydası, okyanus okuryazarlığı hakkında genişletilmiş bir müfredat olacaktır. Aktif metodolojiler de teşvik edilmekte ve okyanusların sürdürülebilirliği ile ilgili on yılda BM ve UNESCO'nun hedefleri ile bağlantılı olarak çalışmalar yapılmaktadır. Proje boyunca, verilerin uluslararası paylaşımına katkıda bulunan araçlar (Google Earth ve Marine LitterWatch - EEA tarafından geliştirilen bir proje - Avrupa Çevre Ajansı) kullanıyoruz. Bu projede öngörülen faaliyetler, müfredatın bir parçası olan içerikler ile ilgili olduğundan, esas olarak fen ve matematik alanlarında yürütülmeye devam edecektir. Bu ders planlarını ve bunların uygulanmasına ilişkin örnekleri eğitim topluluğu ile paylaşmayı planlıyoruz. Proje boyunca paydaşlarla (Üniversiteler, bölgedeki uzmanlar, Enstitüler ve Dernekler) kurulan çalışma ağları son derece önemlidir ve bu işbirlikçi çalışmanın devamlılığı beklenmektedir.

 

ÇEVRE EKİBİ (ECOLOGICAL BRIGADES)

Projemiz kapsamında yapılacak olan çalışmalarda görev almak isteyen yirmi (20) öğrencimiz ile bir Çevre Ekibi oluşturulacaktır. Çevre Ekibinde yer alan öğrenciler proje çalışmalarının her aşamasına aktif olarak katılacaklardır.

Çevre Ekibine katılmak için tıklayınız: https://forms.gle/LLcN6v8B6Wd4TBzM9

Çevre Ekibi öğrencileri:

  • Okyanus kirliliği ile ilgili çevresel endişelerini dile getiren; 
  • Ders aralarında Merkezimizde olabilecek bir israfı ortadan kaldırmaya ve diğer sınıf arkadaşlarına örnek olmaya istekli; 
  • Arkas BİLSEM'in dünyayı, okyanusları kurtarmak için neler yapabileceğini öğrenmeye ve Merkezde "ekolojik denetim" yapmaya istekli; 
  • Çevre dostu çözümler bulacak ve denetim sonuçlarını yönetim kuruluna, öğrenci meclislerine iletecek, işbirlikçi ve sosyal becerileri ortaya çıkaran; 
  • Projeye katılmak için inisiyatif alabilecek ve istekli; İngilizce iletişim kurma becerisi olan ve akademik performans gösteren; 
  • İyi davranış sergileyen farklı sınıf seviyelerinden öğrenciler arasından belirlenecektir.

 

Son başvuru tarihi 7 Aralık 2020

 

 

Belgeler:

 

"Çevre Ekibi" öğrenci listesi

 

Etwinning veli onay formu

 

 

İLETİŞİM

Adres:
HUZUR MAH. BAHAR SK. ARKAS ANADOLU DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ ÖĞR. YURDU SİTESİ NO 3B NARLIDERE / İZMİR


Telefon
(232) 234 2900


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın